Újságcikk: 2024 Május
Széchenyi Gála a Kerepesi Széchenyi István Általános Iskolában
Nagy napra virradtunk május 11-én a helyi általános iskolában. Kora reggeltől díszítettük a folyosókat, az ablakokat, készült a lufikapu, kitelepült az új hangosítás, a négy új hangfal, új keverőpad és két új mikrofon, köszönhetően a tankerületnek és az intézmény vezetőjének közbenjárására.
Izgatottank készültek a diákok, a keringőt táncoló végzőseink és a tanárok-tanítók tánccsapata, suhogtak a ruhák, szorgos kezek készítették a frizurákat, fényesítették a tánccipőket, készült a smink és a nyakkendőn a csomó.
Az intézményvezető, Kaczurné Méder Tímea beszéde után következett Gyuricza László polgármester úr és Springer Friedrich a Német Önkormányzat titkárának köszöntője.
Meghallgathattuk a Művészeti Iskola növendékeit, Popovics Róbertet gitáron, Petrovics Johannát zongorán, Bojtor Albertet kürtön és Kaszab Gergőt vadászkürtön, akik hangszeres zenei repertoárjuk legjavát nyújtották nekünk.
A meglepetéseknek nem volt vége, Ragoncza Imre tánctanárunknak köszönhetően minden évfolyamon új stílusban ropták növendékeink a gálán. Az első évfolyamosoktól dalfüzért láttunk, a másodikosoktól ugrós táncfantáziát, a harmadikosoktók countryt, a negyedikesek ír tánccal varázsoltak el, az ötödikesek Zorba táncát járták. A hatodikosoktól mambó-csacsacsát, a hetedikesektől argentin tangót láthattunk. Iskolánk növendékeinek táncát még a Jamland táncos produkciója is feldobta, akik aznap csak a mi kedvünkért mutatták be koreográfiájukat, egyik diákunk részvételével. A nap fénypontjaként, szívdobogva vonultak színpadra a tanárok, tanítók, pedagógus asszisztensek, azaz a Pedagógus Tánckar. Sok-sok gyakorlás után mutatták be az „Ugye mi jó barátok vagyunk! című fantáziát esernyővel, esőkabáttal, igazán változatos zenére, aminek szövegét a gyereksereg teljes hangerővel énekelte. Kiss Marianna koreográfiájával és következetesen vezetett táncpróbáival támogatva, Ragoncza Imre által összevágott zenére ropták a tanárok a táncot, fergeteges sikert aratva.
Utolsóként a végzőseink keringőjét csodáltuk a színpadon, a már majdnem felnőtt, csinosan felöltözött fiúkat és az elbűvölő lányokat. Hosszú percekig levegőt sem vettek a nézők, előkerültek a zsebkendők, hiszen ez a keringő egyben búcsú is az általános iskolától.
Szekér Tamásnak köszönjük, hogy a délelőtt teljes műsoráról felvette és összevágta a videóanyagot, amit az iskola honlapján lehet megtekinteni.
A műsort vetélkedők követték, több állomás ügyességi és játékos feladatokkal, a Sakkpalotához köthető furfangos feladványokkal, hiszen a Kerepesi Gyermekekért Alapítvány pályázaton nyert támogatásából vásárolt Sakkpalotás eszközök első használatbavétele a gálán történt meg.
De versenyeztek a diákok szívószálas gyorsasági teszttel és csapatokat összekötő ide-oda tekergő madzaggal, vagy végtelen újságpapírkígyóval… Aki nem hiszi, kérdezze csak meg a gyerekeket! Sokan nyertek kedves és igazán értékes dolgokat a zsákbamacskán, a Szülői Munkaközösség pedig a büfé mellett arcfestéssel és csillámtetoválással várta a tanulókat.
Délután a Diákönkormányzattól minden tanítványunk átvehetett egy-egy csokit a délelőtti vetélkedőért és a szülői csoportok által főzött ebéddel zárult a nagy nap.
Köszönjük minden résztvevőnek a támogatást, Kaczurné Méder Tímeának a hangosítás megszervezését, a szülőknek a sütést-főzést, a Szülői Munkaközösségnek a programszervezést, a pedagógusoknak a díszítést, lebonyolítást és a diákoknak a színvonalas szereplést, Ragoncza Imre tánctanárunknak a sok próbát.
Ezzel a gálával búcsúztatjuk a nyolcadikosainkat, kívánunk nekik sikerekben és boldogságban gazdag további diákéveket, jövő ősztől már egy másik intézményben.
Új elsőseinkkek pedig jövő tavasszal ünnepeljük a következő Széchenyi Gálát!
Gyereknapi élmény
Hétfőn egy szuper élményben volt része a 3.C osztálynak. Egyik osztálytársunk apukája elhívta Attilát, aki elhozta az állatait. Ezt a meglepetést gyermeknap alkalmából kaptuk.
Ebéd után érkezett és nagy volt az osztályban az izgalom. Nagy dobozokkal érkezett, amiben egzotikus állatok voltak: kígyó, tarantula, teknős, skorpió, ezerlábú, gekkó, kaméleon. Az állatokat megsimogathattuk és a hüllőket a nyakunkba vehettük. A kígyók pikkelyesek, izmosak és csúszósak voltak. A pók szőrös volt és igencsak erősen tud a lábaival kapaszkodni. A gekkó tüskés, az ezerlábú undorító, a skorpió fekete volt. Teknősöket is hozott Attila és lemértük, hogy milyen gyorsan megy át az asztal egyik végéből a másikba. Salátával csalogattuk. Ez 31 másodperc alatt történt meg.
Attila sok érdekességet és újdonságot mesélt a hüllőkről, például azt, hogy a kaméleon miért változtatja meg a színét.
Engem minden egyes doboz nyitásánál félelem töltött el, de végül megbarátkoztam az állatokkal. Akkor volt nagy öröm, amikor a kígyót a nyakunkba lehetett venni és az állatokat megfoghattuk.
Attila megígérte, hogy ősszel visszajön és megörvendeztet minket újabb érdekes állatokkal.
Az élmény beszámolóját írták:
Engi Nóra, Oravecz Lilla és
Magyari Emma 3.C osztályos tanulók
Pályázatot nyert a Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola
Erasmus+
Új lehetőség. Új szemlélet.
A Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola ez év elején pályázatot nyújtott be „Módszertani megújulás a társadalmi mobilitásért” címmel, rövid futamidejű mobilitási projektre.
A nyertes pályázatok kihirdetésére 2024. május 17-én került sor, ahol országos szinten 79 intézmény kapott pozitív bírálatot, közöttük a mi iskolánk is.
Az Erasmus+ program keretében a köznevelésben dolgozó pedagógusok számára számos lehetőség áll rendelkezésre a szakmai és személyes fejlődésre. A 2021-2027 közötti programszakaszban a társadalmi befogadás és diverzitás, az innovatív pedagógiai módszerek alkalmazása valamint az európai irányvonalon alapuló környezetvédelmi fenntarthatóság, az EU digitális stratégiájában foglalt újgenerációs technikák állnak a fókuszban.
A mobilitási pályázattal az iskolánk elsődleges célja a nemzetközi vérkeringésben való bekerülés, ezáltal megismerve új módszereket, programokat, más szervezeteket, a program során megszerzett nemzetközi tapasztalatok beépítése a mindennapi munkánkba. Agglomerációs településként iskolánk igénye, hogy lépést tudjunk tartani a legmodernebb módszerekkel, hisz kihívásokkal szembesülünk, mint a beiskolázás, a hátrányos helyzetű gyermekek beilleszkedése, a helyes egyensúly megteremtése a hátránycsökkentés és a tehetséggondozás terén. Napi kihívás a digitális világban való eligazodás, a digitális eszközök optimális és tudatos használata, a gyermekek és a szülők figyelmének felhívása a digitális függőség kialakulásának veszélyeire.
A módszertani és szemléletbeli innováció szerepe kulcsfontosságú, törekedve a pedagógiai munka hatékonyabbá tételére, az integrált oktatás-nevelés megvalósítására oly módon, hogy az minden érintett számára előnyös és hasznos legyen.