Újságcikk: 2021 Február
Nemzetközi könyvjelzőcsere program
-Kanada –
Iskolai könyvtár nemzetközi napjának alkalmából jelentkeztünk októberben a könyvjelzőcsere programba.
Pár hét múlva kiderült, hogy egy nyugat kanadai iskolával cserélünk majd könyvjelzőt.
Több fajta mandalát színeztünk ki, melyeken megjelenítettük Magyarország nevezetességeit, pl. Parlamentet, hortobágyi kilenclyukú hidat stb.
Osztályfőnököm, Barbi néni rövid időn belül elpostázta az edmontoni iskolába.
A vírus okozta szigorítások miatt, januárban érkezett meg hozzánk a várva várt könyvjelzők.
Gyönyörű kétoldalú jelölőket kaptunk. Mindegyikre ragasztottak, rajzoltak. Pár darabon hegyeket is megjelenítettek, mert ott októbertől májusig hó födi a tájat. Legtöbbjére téli tevékenységeket is ábrázoltak.
Remélem nekik is tetszett a mi ajándékunk.
Köszönet az osztály minden egyes tagjának lelkes munkájukért, szüleik támogatásáért.
Metykó Rebeka 4. a osztályos tanuló
Bodnár Barbara
Kedves Szülők és Gyerekek!
Ha nagycsoportos vagy és szeretnéd kipróbálni, hogy milyen az iskolások élete, akkor gyere te is a Kerepesi Széchényi István Általános Iskolába!
Nagy szeretettel várunk benneteket, tanuljunk együtt!
A beiratkozás időpontja 2021. április 15-16.
A további részletekről később tudunk tájékoztatást adni.
Szeretnénk nektek bemutatkozni!
Kedves Édesanyák, Édesapák, Nagyszülők, kedves Gyerekek!
Szécsi Zsuzsanna vagyok, leendő első osztályos osztályfőnök.
Nyolcadik éve tanítok Kerepesen, most végez az első olyan olyan csoportom, akit nyolc éven át tanítottam német nyelvre. Itt az ideje, hogy a szárnyaim alá vegyek újra olyan kis diákokat, akiket végig tudok kalauzolni a kisgyermekből fiatal, pályaválasztás előtt álló felnőtté vezető úton.
Nagyon szeretek németet tanítani, a legkisebbeket elvarázsolni, énekelni, játszani idegen nyelven. Később nagyon tudatos építkezés kezdődik, sok szülő úgy gondol a 4. vagy a 6. évfolyamra, mint olyan választóvonalra, ahol a gyermeke másik intézményben tanul tovább, erre nekem is fel kell őket készítenem. A gyerekekben mindig többet látok, mint a pillanatnyi állapotot, a feladatom az, hogy megmutassam nekik a lehetőségeket, hogy lehet a legjobban kihasználni az adottságaikat. Mindenkiben van valami különleges.
Jövendő osztályomban én a német nemzetiségi nyelvet tanítom, a főbb tantárgyakat munkatársnőm, Popovics Zsuzsanna munkatársnőm fogja oktatni. Ügyes-bajos dolgokkal hozzám kell majd fordulni, tanulmányt érintő kérdésekkel pedig hozzá. Megosztjuk így a feladatokat.
Úgy gondolom, hogy a kis nebulók azért jönnek hozzánk, hogy tanuljanak, ám ez nem mindig könnyű, ahogy múlnak az évek, ahogy nőnek a követelmények, egyre fontosabb a gyerekek személyes elköteleződése is.
Arra kérem a Kedves Szülőket, gyermekeikben ne csak a kisgyermeket lássák, hanem a jövendő felső tagozatost, középiskolást, fiatal felnőttet is. Most van itt a közös feladatunk, hogy azokat az emberi tulajdonságaikat erősítsük, fejlesszük, amelyek a harmonikus emberi együttélést elősegítik. A tanárok és a szülők feladata ugyanis nem áll meg a tanításnál. Együttérző, kedves, figyelmes, vidám és felelősségteljes gyermekekre szeretnék büszke lenni a Szülőkkel együtt.
Előre is örülök a közös munkánknak!
Popovics Zsuzsanna tanítónő vagyok. Szécsi Zsuzsanna osztályában fogok tanítani.
Gyerekszerető, gyerekközpontú családba születtem, melynek tagjai közül többen is ezt a pályát választottuk hivatásuknak. 35 éve dolgozom pedagógusként, pár évvel ezelőtt minősültem is. A 35 évből 27-et ebben az iskolában töltöttem. Évtizedeken át voltam, s jelenleg is osztályfőnök vagyok. Nagyon szeretek tanítani, s úgy gondolom, hogy a 6-10 éves korosztály nyelvén értek a legjobban. S bár az osztályfőnöki munka szívem egyik fontos darabja, most mégis úgy határoztam, hogy ettől a nevelés szempontjából nagyon fontos területtől a következő tanévben megválok, s átadom a stafétát a fiatalabb generációknak.
Kiemelkedően fontosnak tartom az alsó tagozat szerepét a gyermekek életében, hiszen itt rakjuk le az alapokat, amelyre a későbbiek során majd építkezni tudnak. A főtantárgyak mellett nagy hangsúlyt fektetek a készségtárgyak oktatására, mivel ezeken a területeken keresztül tudjuk a gyerkőcök alapkészségeinek fejlődését megsegíteni, eredményesebbé tenni. Az iskolákban nemcsak oktatunk, hanem nevelünk is. A napi munkám során figyelek arra, hogy a gyermekeknek ne csak az értelmi, hanem az érzelmi intelligenciáját is fejlesszem, mivel az kulcsfontosságú szerepet tölt be a tanulásban, az emberi kapcsolatokban, a mindennapi életben.
Hiszem, hogyha tanító, gyerek, szülő összefog, egymást támogatva, erősítve munkálkodik, a közös erőfeszítés meghozza a gyümölcsét, s tanulmányaiban eredményes, egészséges lelkületű kisemberekké válnak az alsótagozat évei alatt.
Jordán Józsefné, Ági néni vagyok. Ebben az iskolában a második évemet töltöm. 3 nagykorú gyermekem van. 36 éve pedagógusként dolgozom, hatalmas tapasztalat van a hátam mögött. Nagyon szeretek elsős lenni, mert igen jó érzés mikor látom a gyerekek fejlődését. Számomra a legfontosabb cél, hogy tanítási óráimon játékosan, változatos munkaformákat alkalmazva érjem el a kitűzött céljaimat, megszerettessem a gyerekekkel az iskolát és vidám perceket töltsünk együtt. Diszlexia prevenciós módszerrel tanítom az olvasást, számomra fontos, hogy az esetleges problémákkal küzdő gyereknél megelőzzük az olvasási és szövegértési problémákat. Fontos hangsúlyt fektetek a szövegértésre, mert ez a további tanulmányukat könnyíti. A szülőkkel mindig nagyon jó kapcsolatot tudtam kialakítani, ami fontos számomra, mert csak közös erővel tudjuk az esetleges problémákat kiküszöbölni. Elengedhetetlen számomra, hogy a gyerekek jó közösségi emberek legyenek, akik érzékenyek és kíváncsiak az őket körülvevő világra. Mindehhez szeretetteljes, biztonságos és kiegyensúlyozott körülményeket igyekszem biztosítani, hiszen az iskolában töltött idő minősége meghatározó a fejlődésük szempontjából. Aki engem megismer, látja rajtam közvetlen ember vagyok és nagyon szeretem a gyerekeket.
Némethné Neumajer Anna vagyok, Zala megyéből, Nagykanizsáról származom. Itt kezdtem meg a pályafutásomat is, a Piarista Iskolában, miután 2008-ban megszereztem diplomámat ének-zene műveltségterületes tanító szakon, Kaposváron. Ezzel egyidőben elvégeztem a katolikus hitoktató szakot is.
Kerepesen 5 éve élek családommal: férjemmel, és három kisgyermekemmel. A legnagyobb lányom már iskolás, második osztályos, a középső kislányom most fogja kezdeni az első osztályt, a kisfiam pedig még kiscsoportos óvodás.
A tanításhoz 2020. szeptemberében tértem vissza, első osztályban vagyok napközis tanító, mellette testnevelést és éneket is oktatok. Így az utóbbi két évben csak az első osztállyal ismerkedem, előbb szülői, most pedig tanítói oldalról.
Szeretném a leendő elsősökkel megszerettetni a betűket, hogy szívesen és értőn olvassanak, hiszen minden későbbi tanulmányuknak ez lesz az alapja. Ezért igyekszem a tanítást érdekes, mozgásos feladatokkal feldobni, hogy megkönnyítsem a váltást az óvoda és iskola között.
Biztos vagyok benne, hogy szülői együttműködéssel, két (tanítói és szülői) oldalról támogatva a gyerekeket, nagyon jó eredményeket érhetünk el.