Skip to content
Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola

Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Iskolánkról
    • Rólunk
      • Iskolánk rövid bemutatása
      • Iskolánk története
      • Továbbtanulási statisztikáink
      • Iskolai sportélet
      • Évkönyv
      • Akire szeretettel emlékezünk
    • Közzétételi lista
    • Dokumentumok
    • Letölthető nyomtatványok
    • Alapítványunk
    • Iskolai könyvtár
    • Német Nemzetiségi Oktatás
    • Művészet oktatás
    • Hit- és erkölcstan
    • Szülői Munka Közösség
    • GPDR
  • Információk
    • Leendő elsősöknek
    • Étkezés
    • Tanszerlista
    • MS Office 365 fiók aktiválása
    • Sakkpalota
    • Kompetencia mérés
    • Tanulói biztosítás
    • Iskolai szociális munka
    • Gyermekvédelmi felelős
    • Eszköz- és felszerelésjegyzék
    • Erasmus+
    • Pályázatok
  • Média
    • Fényképek
    • Videók
    • Újságcikkek
  • Eseménynaptár
  • KRÉTA
  • Elérhetőség
  • Home
  • Információk
  • Leendő elsősöknek
  • Pedagógusok bemutatkozása

Pedagógusok bemutatkozása

Bemutatkoznak a 2023-2024-es tanév leendő elsős tanítók

*******************

 Kiss Marianna vagyok. Kárpátalján születtem, Ungváron. Családommal 2015-től élünk Magyarországon. 2018-tól élünk Kerepesen, azóta a helyi általános iskolában dolgozom, előtte három évig egyik XIV. kerületi iskolában dolgoztam.
Két fiam van, akik közül az egyik szintén a Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola diákja. Férjem, az építőiparban vállalkozóként dolgozik.
   2002-ben elvégeztem az Ungvári Közművelődési Szakközépiskolát koreográfia szakon, majd később a II. Rákóczi Ferenc Főiskolát így általános iskolai tanító lettem. 17 éve vagyok a pedagógusi pályán. Jelenleg a 4. A osztály osztályfőnöke vagyok. A mindennapi tevékenységek mellett fontosnak tartom, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában. Különösen odafigyelek a kis elsősökre, hogy az óvodától elszakadva ne érezzék megerőltetőnek az iskolakezdést. Igyekszem mindig jó hangulatot teremteni a gyerekek körében. Játékos foglalkozásokkal színesebbé tenni a napot, ezzel is gyarapítani tudásukat. Munkám során gyakran hasznosítom a korábban megszerzett koreográfiai tudásomat, ezzel is vidámabbá téve az osztályon belüli ünnepségeket. Fontos, hogy minden gyermek felfedezze magában az igazi értékeket, barátokat szerezzen.
   Az olvasást- az évek óta sikeresen bevált- szótagoló módszerrel sajátíthatják el nálam a kicsik. Ehhez, illetve a magyar nyelvhez is a megfelelő kiadványokat használom, melynek segítségével differenciálva tudok hangsúlyt fektetni a szövegértésre. A matematikához és a környezetismerethez is a gyermekek számára a legjobb tankönyvcsaládot veszem segítségül, amely rengeteg rajzzal, játékos önálló tevékenységgel vezeti be a tanulókat a számok és a természet csodálatos világába.
Mivel én is szülő vagyok, tudom, hogy mennyire fontos a szülőkkel való jó kapcsolat kialakítása és megőrzése, hogy bizalommal forduljanak hozzám, hiszen a féltve őrzött kincsüket bízzák rám. Leendő elsős tanítóként szeretnék egy közös „kis családot” kialakítani, ahol mindenki egyenrangú társként éli át a mindennapok csodáit szeretetteljes környezetben.
„A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű. (Orosz Margit)

*******************

   Vajda Henrietta vagyok. 2000-ben végeztem a Kaposvári Egyetem Pedagógiai Fősikolai karán tanítóként, német műveltségterülettel, majd ugyanitt 2006-ban szereztem meg a 2.diplomámat gyógypedagógusként (tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanárként). Pályakezdőként 3 évig napközis tanító voltam. 2003 óta folyamatosan osztályfőnökként dolgozom. Jelenleg Kistarcsán élek a családommal.
   A Kerepesi Széchenyi István Általános Iskolában ez a második tanévem. Jelenleg a 4.c osztály osztályfőnöke vagyok, itt tanítok matematika, magyar, környezetismeret, rajz és ének órákat, valamint napközis foglalkozásokat.
   A mindennapi munkám során nagy hangsúlyt fektetek az egyéni fejlődésre, valamint arra, hogy a gyerekek szeressenek iskolába járni és ott jól is érezzék magukat. Ahogy mi felnőttek, úgy a gyerekek sem egyformák, mindenki más. Véleményem szerint rossz gyerek nincs, mindenki lehet jó valamiben. Fontosnak tartom, minél hamarabb megtalálni azt a területet vagy akár többet is, amiben jó a gyermek és abban pozitívan erősíteni, fejleszteni. Igyekszem számomra fontos emberi értékeket (bizalom, őszinteség, elfogadás, összetartás, felelősségvállalás a tetteinkért) átadni és kialakítani az osztályomba járó gyerekeknél. Tanóráimon törekszem jó hangulatot teremteni, játékos feladatokkal színesíteni, különféle módon motiválni a gyerkőcöket. Változatos munkaformákkal megismertetni őket, de szívesen használom a digitális eszközök adta lehetőségeket is.
   Szabadidőmben szeretek kirándulni, utazni, kerékpározni, világot látni, a férjemmel és a gyermekeimmel. A közös élmények és szép emlékek gyűjtése fontos számomra. Az osztályaimat is igyekszem sok helyre elvinni /színház, mozi, kirándulások, többnapos táborok./ Ezeknek a programoknak is hatalmas közösségformáló ereje van. Szórakozás közben is lehet tanulni a világról és egymásról.
   Az eredményes munka egyik alapja a támogató együttműködés a szülők részéről. Hiszem, hogy csakis a szülőkkel együttműködve lehet igazán sikeres egy pedagógus munkája.
Ezekkel a lehetőségekkel várom a leendő Elsőseimet és Szüleiket!
„Ha valakiben meglátsz valami szépet, azt mindig mondd el neki. Számodra csak néhány másodperc, de neki megváltoztathatod az egész életét.” /Ismeretlen/

*******************

   Sallai Krisztina vagyok. Az ELTE budapesti tanítóképzőjén végeztem magyar műveltségterületen, de érdeklődésem hamar a sport irányába fordult. A főiskola befejeztével utam rögtön ebbe az iskolába vezetett, hiszen magam is helyi vagyok, 3 percre lakom innen. Idén kezdtem meg 21. tanévemet, osztályfőnökként 12 éve tevékenykedem.
Pályakezdő éveim alatt elvégeztem egy nemzetközi végzettséget adó aerobik-és személyi edzői képzést. Évekig dolgoztam a tanítás mellett fitness termekben is. Ez irányú tanulmányaimat, tapasztalataimat igyekszem beépíteni a testnevelés óráimba is.
Véleményem szerint bármilyen mozgás- legyen az akár csapatjáték, akár tánc, akár testnevelés óra- az egyik leghatékonyabb feszültség levezető, személyiségformáló erő, mellyel pozitívan hathatunk a gyerekekre és a mai fiatalságnak óriási szüksége van erre. A gyerekek nagyon-nagyon szeretik és igénylik is a mozgás bármely formáját, melynek a tanulási készségek fejlődése mellett az érzelmi intelligencia fejlődése szempontjából is kulcsfontossága, kiemelt szerepe van. Célom, hogy a tananyag átadásán kívül olyan egymásra figyelő, empatikus, segítőkész, együttműködésre képes közösséget formáljak a szülőkkel együttműködve, egymást partnerként kezelve, ahol mindenki jól érzi magát: gyermek-szülő és pedagógus egyaránt.
Az előttünk álló négy év legfontosabb feladatának azt tartom, hogy a gyerek ne szükséges rosszként élje meg az iskolát, hanem szívesen járjon osztályába, szeressen tanulni. A tanulás megszerettetése véleményem szerint közös csapatmunka kell, hogy legyen. A kívánt eredmények maximálisan csak akkor érhetők el, ha a pedagógus és a szülők partnerei egymásnak, segítik egymás munkáját következetesen, előre lefektetett szabályok szerint. Minden az első 4 évben dől el: a tanuláshoz való hozzáállást, iskolához való viszonyt döntően meghatározza, hogy a szülői ház számára ez milyen fontossággal bír. Ha a gyermek azt látja, hogy otthon komolyan veszik az iskolában történteket, a tanulás a legfontosabb feladatok közé tartozik, akkor a kezdetektől kialakul a kötelességtudat, a fontossági sorrend a gyerek szemében is. Minden gyermekben van tehetség, mindenki ügyes valamiben. Nekünk együttműködve a szülőkkel az a dolgunk, hogy mindenkiből kihozzuk azt, amiben jó, így sikerélményhez juttatjuk őket, melynek köszönhetően önbizalmat szereznek, magabiztosabbá válnak. A szülői ház pozitív együttműködését hozzátéve kiegyensúlyozott, a világra és a tanulásra nyitott, segítőkész gyerekeket nevelhetünk. Ez egy közös, nagyon nehéz, kihívásokkal teli, de szép feladat.
Szeretettel várjuk Önöket az ebben a tanévben szervezett közös programokra, nyílt napokra, hogy jobban megismerjük egymást!



Copyright © 2023 Kerepesi Széchenyi István Általános Iskola.

Theme: Oceanly by ScriptsTown